welcome خوش آمدی

۱۳۹۴ فروردین ۲۷, پنجشنبه

مشاغلی که باید با آنها خداحافظی کرد

امروزه تکنولوژی راه خود را در زندگی بشر باز کرده و علاوه بر مزایای بسیاری که دارد، ممکن است تهدیدی برای بسیاری از مشاغل محسوب شود و شمار زیادی از فرصت‌های با ورود روبات‌ها، پهپادها و ماشین‌های سخنگو، برای همیشه محو خواهند شد.


باوجود رشد چشم‌انداز شغلی در بسیاری از کشورها، این نگرانی همچنان درباره آینده و امنیت شغلی برخی مشاغل وجود دارد. آیا تابحال چیزی راجع به ورود روبات ها به عرصه کار شنیده‌اید؟
اگر تاکنون مطلبی در این رابطه نشنیده‌اید بهتر است چرخی در اینترنت بزنید. روند اشتغال‌زایی طی ماه‌های اخیر در آمریکا به وضوح روشن بوده اما وقتی از طبقه متوسط آمریکا درباره آینده و امنیت شغلی آنها سوال می‌شود، با پاسخ‌های متفاوتی روبرو می‌شویم.
از صندوق‌داران گرفته تا اپراتورهای تلفنی، و از داوران مسابقات ورزشی گرفته تا متصدیان کتابخانه، نیاز به نیروی کاری انسانی در بسیاری از مشاغل درحال کاهش است.
به گزارش اقتصادنیوز، حال این سوال پیش‌ می‌آید که کارکنان کدام مشاغل از شر ورود روبات‌ها به بازار کار در امان خواهند بود؟ در این گزارش به نقل از فایننشال‌بیزنس، به برخی از فرصت‌های شغلی که تا 15 سال آینده، تحت تاثیر ماشینی شدن و ورود روبات‌ها، به کلی برچیده خواهند شد، اشاره می‌کنیم.
اپراتور تلفن: با پیشرفت تکنولوژی، مراکز پاسخگویی تلفن، نیاز کمتری به نیروی انسانی پیدا کرده‌اند؛ درعوض، نیروهای انسانی جای خود را به اپراتورهای کامپیوتری داده‌اند که هم هزینه کمتری دارند و هم 24 ساعته قادر به خدمات‌رسانی هستند.
صندوق‌داری: بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، هم‌اکنون صندوق‌داران خود را کنار گذاشته و درعوض کار اسکن بارکد و گرفتن وجه را به ماشین‌های کامپیوتری سپرده‌اند.
تحویلدار روزنامه: به دلایل مختلف، یکی از مشاغلی که باید کم‌کم با آن خداحافظی کرد تحویلداری روزنامه‌ است. مهمترین دلیل اینترنت است. گرچه بسیاری از قدیمی‌ها همچنان معتقدند خواندن اخبار و مطالب ازروی صفحات دیجیتال همان حس روزنامه و کاغذ را منتقل نمی‌کند، و احتمالا همین نظر را نسبت به مقایسه کاغذ و لوحه‌های سنگی باید داشته باشند. با این وجود، با گذر زمان، تکنولوژی‌های جدید کم‌کم راه خود را در میان مردم می‌یابند. با رشد گوشی‌های هوشمند و کتاب‌خوان‌های الکترونیک از یک سو، و بهبود توزیع محتوای الکترونیک ازسوی دیگر، کل فرآیند تهیه و توزیع روزنامه رفته رفته روبه پایان می‌رود.
آژانس‌های مسافرتی: با ظهور وب‌سایت‌ها و سرویس‌هایی نظیر «گوگل فلایت» و Bing مایکروسافت، که امکانات مسافرتی ارزان‌قیمت و راحت ارائه می‌دهند، مردم به‌راحتی می‌توانند مقصد‌های موردنظر خود را برای سفر انتخاب کنند. این وب‌سایت‌ها با استفاده از نرم‌افزارهای دقیق می‌توانند شما را از تغییر قیمت‌ها، بهترین زمان و بهترین مکان برای سفر باخبر کنند. در این‌صورت هیچ نیازی به آژانس‌های مسافرتی احساس نخواهد شد.
پستچی: با افزایش استفاده از پست الکترونیک، تحویل نامه‌های پستی در منازل کاهش چشمگیری یافته‌است. همچنین برخی کمپانی‌ها برای تحویل مرسوله‌های پستی، استفاده از پهبادها را در دستور کار خود قرار‌داده‌اند که بدین‌ترتیب، نیاز به استفاده از نیروی انسانی در ارائه خدمات پستی، روزبه‌روز کمرنگ‌تر می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آمار yourkala.com